AVG

Als je wordt gebeld via de bemiddelingsdienst van KPN Teletolk

Vertrouwelijke gegevens

Bij sommige telefoongesprekken worden persoonlijke en vertrouwelijke gegevens uitgewisseld. Als je belt met iemand via de bemiddelingsdienst KPN Teletolk, kun je alle informatie vragen en geven die je normaal ook via de telefoon zou uitwisselen.

Zwijgplicht

Medewerkers van de bemiddelingsdienst KPN Teletolk zijn bevoegd om gesprekken te bemiddelen en hebben zwijgplicht. Dat betekent dat zij de inhoud van een gesprek met niemand mogen delen. Dit geldt voor alle gesprekken. Dus voor gesprekken tussen mensen met een auditieve beperking of spraakbeperking en de overheid (zoals gemeenten of het UWV). Maar ook tussen mensen met een auditieve beperking of spraakbeperking en een bedrijf, zoals de bank.

Een telefoongesprek via KPN Teletolk kun je dus behandelen als ieder ander telefoongesprek.

Rijksoverheid

De dienst KPN Teletolk wordt uitgevoerd in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.